• سه شنبه ١ اسفند ١٤٠٢-٠٨:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٧٦
در دویست و هفدهمین صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد:1-217

واکنش چمران به ماجرای حادثه خط 2 مترو/ هنوز تحول اصلی مد نظر ما در شهر رخ نداده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه علی رغم تمامی تلاشهایی که طی این سالها صورت گرفته هنوز ما شاهد تحولی که مورد نظر و خواست ما است عملیاتی نشده؛ گفت: در بودجه سالهای گذشته تصمیمات خوبی را اتخاذ کردیم و امیدواریم تصمیماتی هم که امسال در بودجه 1403 شهرداری تهران گرفته شده؛ به بهترین نحو اجرایی گردد تا بتواند زمینه تحول ملموس و قابل مشاهده برای مردم را فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و هفدهمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی کرمان، با اشاره به فرارسیدن اعیاد شعبانیه و گرامیداشت ولادت حضرت علی اکبر (ع) فرزند برومند سید و سالار شهیدان که به نام روز جوان نیز نامگذاری شده است؛ این روز را به جوانان کشور تبریک گفت و عنوان کرد: به رغم مشکلات موجود که در این سالها برای کشور به وجود آمده و سیر نزولی جوانی جمعیت به وضوح دیده می شود؛ امیدواریم بتوانیم جوانی جمعیت را حفظ کنیم و در این خصوص، چاره اندیشی شود.
وی در مرور تاریخ معاصر ایران به کودتای انگلیسی رضا خان میرپنج که در ۳ اسفندماه ۱۲۹۹به وقوع پیوست اشاره کرد و در این خصوص گفت: این کودتا که با همکاری افسر بریتانیایی ژنرال ادموند آیرونساید، رئیس نیروی شمال ایران، انجام گرفت؛ موجب شد تا دودمان قاجار بر باد رفته و قدرت به دست رژیم پهلوی اول بیافتد که پس از آن همین اتفاق آغاز تحولاتی در کشور ما شد که قابل بررسی است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران به دیدار اخیر مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و در خصوص این رویداد تصریح کرد: مسائل مهمی در این جلسه مطرح شد که یکی از این سرفصل ها مقوله اتکا به خود و اهمیت آنچه را که در آذربایجان پس از حادثه قم رخ داد و به صورت زنجیر وار بود و این مسائل موجب شد تا حکومت شاهنشاهی سقوط کند. از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه، موضوع انتخابات بود و تأکید به حضور گسترده مردم  در این رویداد بزرگ سیاسی کشور.
وی ادامه داد: انتخابات و حضور در این عرصه یکی از مهمترین موضوعات حال حاضر کشور ماست و امیدواریم مردم به خوبی برای انتخاب کسانی که تعیین کننده سرنوشت 4 سال آینده آنها هستند تلاش به جا و درستی را صورت دهند و بهترین افراد را مقام نمایندگی مجلس شورای اسلامی و نمایندگی خبرگان رهبری منتخب کنند.
چمران همچنین با یادآوری و محکوم کردن ادامه جنایات های خونبار رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه به اقدامات دلیرانه انصارالله یمن در مقابل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ضمن تبریک این پیروزی ها به امت های حامی فلسطین ابراز امیدواریی کرد که به زودی آثار این رژیم از صحنه روزگار زدوده شده و حقانیت فلسطینی ها آشکار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه صحن علنی امروز شورا به بررسی بودجه 1403 شهرداری تهران در دو نوبت صبح و عصر اختصاص خواهد داشت؛ گفت: امیدواریم بتوانیم به نحو احسنت وظیفه خود را انجام داده و بهترین تصمیمات و خدمت را برای مردم شهر تهران تنظیم کنیم. در بودجه سالهای گذشته تصمیمات خوبی را اتخاذ کردیم و امیدواریم تصمیماتی هم که امسال در بودجه 1403 شهرداری تهران گرفته شده؛ به بهترین نحو اجرایی گردد تا بتواند زمینه تحول ملموس و قابل مشاهده برای مردم را فراهم کند.
رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: علی رغم تمامی تلاشهایی که طی این سالها صورت گرفته؛ هنوز ما شاهد تحولی که مورد نظر و خواست ما است عملیاتی نشده و امید این را داریم که علاوه بر برنامه های عمرانی که در حال اجراست در مسئله و روش بودجه ریزی، به ویژه در حوزه حمل و نقل، شاهد رخدادها و تحول خوبی  در شهر باشیم.
 
واکنش چمران به ماجرای حادثه خط 2 مترو / درختی در پادگان ۰۶ قطع نشده است 
مهدی چمران در حاشیه دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به واژگونی قطار در خط ۲ مترو، تصریح کرد: یکی از قطارهایی که با برق ساکن کار می‌کرد، در حال آزمایش بود که با موانع انتهای ریل برخورد کرد و دچار حادثه شد. خوشبختانه حتی راهبر قطار نیز آسیب جدی ندیده اما هنوز گزارش کامل آن اعلام نشده است. این حوادث ارتباطی با دغدغه ما برای تامین قطار ندارد. 
چمران با بیان اینکه اقدامات برای ساخت قطار ملی در حال انجام است؛ گفت: تا پایان سال آینده قطار ملی وارد خط خواهد شد.
وی با اعلام اینکه درختی در پادگان ۰۶ قطع نشده و اگر قرار باشد زمین تحویل داده شود درختان قطع نخواهد شد و فضای سبز آن حفظ می‌شود؛ خاطرنشان کرد: اگر قرار بر ساخت و ساز باشد در قسمتی از آن انجام می‌شود و فضای سبز آن باید حفظ شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وقوع حادثه برای یکی از پاکبانان، تصریح کرد: بنده اطلاعی از جزئیات حادثه ندارم اما در مجموع تأمین لباس‌های شبرنگ، کار در شب و ایمنی کار را برای آنها دنبال می‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه هنوز پیشنهادات ما عملیاتی نشده و سفارشات تا جایی که خودروسازان می‌توانستند آماده شده است؛ اظهار کرد: تصور ما بر این بود که تا پایان سال ۲ هزار اتوبوس وارد ناوگان شوند اما متأسفانه انجام نشد و به سمت خرید خارجی رفتیم.
چمران با اشاره به اینکه تراموا به صورت چرخ لاستیکی و به نوعی به شکل اتوبوس‌های دوکابین و سه کابین اجرا خواهد شد؛ تأکید کرد: در نهایت باید ارزیابی دقیق در مورد احداث تراموا صورت بگیرد.
 
کد خبر: 1-217

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: